• Darmowa dostawa od 299 zł
  • 100 dni na zwrot lub wymianę
  • Wysyłka w ciągu 24h

Opcje przeglądania

Rozwiń

Dodano produkt do koszyka

« Kontynuuj zakupy Przejdź do koszyka »

Promocje

Kellys Attack Tire 27,5X2,25 33TPI Kevlar Inside P

Kellys Attack Tire 27,5X2,25 33TPI Kevlar Inside P

Cena: 75.99 zł 52.99 zł

Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 52.99 zł

Kellys Attack Tire 27,5X2,8 33TPI Kevlar Inside Pr

Kellys Attack Tire 27,5X2,8 33TPI Kevlar Inside Pr

Cena: 112.99 zł 78.99 zł

Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 78.99 zł

Mitas opona V85 40-622 OCELOT

Mitas opona V85 40-622 OCELOT

Cena: 52.99 zł 47.99 zł

Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 47.99 zł

Mitas V98 Kratos TEXTRA 27.5x2.25(57-584)

Mitas V98 Kratos TEXTRA 27.5x2.25(57-584)

Cena: 187.99 zł 155.99 zł

Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 155.99 zł

WTB Opona 29'' 2,5 VERDICT LHG 60 TPI TRITEC SG2

WTB Opona 29'' 2,5 VERDICT LHG 60 TPI TRITEC SG2

Cena: 281.99 zł 234.99 zł

Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 234.99 zł

Opony rowerowe MTB Mitas (Rubena)

Rubena Rascal Race Hero R25 29x2,25

Rubena Rascal Race Hero R25 29x2,25

Opona rowerowa Rubena przeznaczona do jazdy MTB. Szybki wzór bieżnika wraz z klockami bocznymi zapewnia doskonałą przyczepność na zakrętach.

Rubena Rascal Race Hero R25 29x2,25 - Opona rowerowa MTB zaprojektowana dla zaawansowanego XC i agresywnych możliwości na szlaku. Szybki wzór bieżnika wraz z klockami bocznymi zapewnia doskonałą przyczepność na zakrętach. Wybór światowej elity dzięki niskiemu oporowi toczenia i imponującej przyczepności podczas przyspieszania i hamowania w różnych warunkach torowych. Doskonała propozycja dla wymagających kolarzy.

- 22 % Cena: 229.99 zł 179.99 zł

Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 179.99 zł

Czas dostawy: 1-2 dni

  • 1

Najważniejsze cechy każdej opony

Istnieje wiele rozwiązań konstrukcyjnych, które stosowane są w oponach, które przekładają się na ich konkretne parametry. Opór toczenia jest to parametr, opisujący opór, jaki stawia sama opona podczas jazdy. Zależy głównie od konstrukcji bieżnika i od użytych w produkcji danej opony materiałów. Oprócz tego istotna jest przyczepność. Tak samo jak w przypadku oporu toczenia zależy ona od mieszanki polimerów z jakich wykonana jest opona, a także rodzaju zastosowanego bieżnika. Panuje bardzo popularna opinia, że te dwa parametry są sobie przeciwstawne i opony rowerowe o niskim oporze toczenia będą miały słabą przyczepność i na odwrót. Oprócz tego istotna jest wytrzymałość opony, zależna od jej konstrukcji i użytych materiałów. Ostatnią kwestią jest ogólna konstrukcja opony – istnieją tradycyjne opony z dętką i systemy bezdętkowe.

Opony rowerowe

 

Opór toczenia opony

Jest to parametr, który jest precyzyjnie badany w zajmujących się analizą właściwości opon laboratoriach. Opór jaki stawiają opony rowerowe MTB podczas jazdy może w sposób istotny przyczynić się do wyników, jakie osiągają zawodnicy w zawodach, a w rekreacyjnej jeździe znacznie wpływa na wysiłek, jaki się w nią wkłada.

 

Przyczepność opony

Przyczepność wpływa na trzymanie się opony drogi. Dobrze zaprojektowany bieżnik potrafi znacznie wpłynąć na zwiększenie tego parametru. Wiodące firmy oponiarskie współcześnie pracują nad oponami MTB, które miałyby jednocześnie wysoką przyczepność i niski opór toczenia, a najnowocześniejsze konstrukcje są coraz bliżej tego ideału. Przyczepność można zwiększyć również przez odpowiednie napompowanie kół – w tej dziedzinie nieco lepiej sprawdzają się opony bezdętkowe.

 

Konstrukcja opony i jej wytrzymałość

We współczesnych oponach używane są nowoczesne i zaawansowane technologicznie mieszanki polimerów. Sprawiają one, że opony są znacznie bardziej odporne na zmieniające się warunki atmosferyczne, ale także na mechaniczne uszkodzenia. Elementem wzmacniającym jest w oponie oplot, a jego jakość jest bardzo istotna dla właściwości opony. Zastosowanie w oplocie materiałów najwyższej jakości pozwala na znaczne zmniejszenie wagi opony, przy jednoczesnym zachowaniu wytrzymałości na uszkodzenia. Brzegi opony, które stykają się z obręczą, wzmacniane są zatopionym w gumie drutem. W oponach wysokiej jakości drut zastąpiony jest wkładką z lekkiego i wytrzymałego kevlaru.

 

Systemy bezdętkowe

Oprócz klasycznych opon, które muszą być zastosowane w komplecie z dętką, wyróżnia się jeszcze opony stosowane w systemach bezdętkowych. W klasycznych systemach tego rodzaju używa się specjalnych opon i obręczy kół, jednak w systemie No Tubes istnieje możliwość przystosowania obręczy i opon klasycznych.

Newsletter

Promocje i nowości na wyciągnięcie ręki. Korzystaj jako pierwszy!