Promocje
Kellys Attack Tire 27,5X2,1 Kevlar Inside Protecti
Kellys Attack Tire 27,5X2,25 33TPI Kevlar Inside P
Kellys Attack Tire 27,5X2,8 33TPI Kevlar Inside Pr
Kellys Center 26x1,75 (47-559) LIGHT GUARD PROTEC
Mitas Ocelot V85 16x2,10 OCELOT
Mitas opona R12 TOMCAT 29x2,10
Mitas opona R15 20x2,10 CHEETAH
Mitas opona V45 24x1,90 WINNER
Mitas opona V60 26x1,90 ACRIS 4D | CZARNA
Mitas opona V85 29x2,35 OCELOT
Mitas opona V85 40-622 OCELOT
WTB 27,5x2,8 RANGER TCS LFR 60 TPI SG2
WTB Opona 27,5'' 2,6 VIGILANTE TCS Tough Fast Roll
WTB Opona 27,5'' 2,8 RANGER Tough Fast rollin
WTB Opona 29'' 2,5 VERDICT LHG 60 TPI TRITEC SG2
WTB Opona 650x47c VENTURE TCS Road TAN
Opony rowerowe MTB
- 1
- 2
- następna »
- 1
- 2
- następna »
Najważniejsze cechy każdej opony
Istnieje wiele rozwiązań konstrukcyjnych, które stosowane są w oponach, które przekładają się na ich konkretne parametry. Opór toczenia jest to parametr, opisujący opór, jaki stawia sama opona podczas jazdy. Zależy głównie od konstrukcji bieżnika i od użytych w produkcji danej opony materiałów. Oprócz tego istotna jest przyczepność. Tak samo jak w przypadku oporu toczenia zależy ona od mieszanki polimerów z jakich wykonana jest opona, a także rodzaju zastosowanego bieżnika. Panuje bardzo popularna opinia, że te dwa parametry są sobie przeciwstawne i opony rowerowe o niskim oporze toczenia będą miały słabą przyczepność i na odwrót. Oprócz tego istotna jest wytrzymałość opony, zależna od jej konstrukcji i użytych materiałów. Ostatnią kwestią jest ogólna konstrukcja opony – istnieją tradycyjne opony z dętką i systemy bezdętkowe.
Opór toczenia opony
Jest to parametr, który jest precyzyjnie badany w zajmujących się analizą właściwości opon laboratoriach. Opór jaki stawiają opony rowerowe MTB podczas jazdy może w sposób istotny przyczynić się do wyników, jakie osiągają zawodnicy w zawodach, a w rekreacyjnej jeździe znacznie wpływa na wysiłek, jaki się w nią wkłada.
Przyczepność opony
Przyczepność wpływa na trzymanie się opony drogi. Dobrze zaprojektowany bieżnik potrafi znacznie wpłynąć na zwiększenie tego parametru. Wiodące firmy oponiarskie współcześnie pracują nad oponami MTB, które miałyby jednocześnie wysoką przyczepność i niski opór toczenia, a najnowocześniejsze konstrukcje są coraz bliżej tego ideału. Przyczepność można zwiększyć również przez odpowiednie napompowanie kół – w tej dziedzinie nieco lepiej sprawdzają się opony bezdętkowe.
Konstrukcja opony i jej wytrzymałość
We współczesnych oponach używane są nowoczesne i zaawansowane technologicznie mieszanki polimerów. Sprawiają one, że opony są znacznie bardziej odporne na zmieniające się warunki atmosferyczne, ale także na mechaniczne uszkodzenia. Elementem wzmacniającym jest w oponie oplot, a jego jakość jest bardzo istotna dla właściwości opony. Zastosowanie w oplocie materiałów najwyższej jakości pozwala na znaczne zmniejszenie wagi opony, przy jednoczesnym zachowaniu wytrzymałości na uszkodzenia. Brzegi opony, które stykają się z obręczą, wzmacniane są zatopionym w gumie drutem. W oponach wysokiej jakości drut zastąpiony jest wkładką z lekkiego i wytrzymałego kevlaru.
Systemy bezdętkowe
Oprócz klasycznych opon, które muszą być zastosowane w komplecie z dętką, wyróżnia się jeszcze opony stosowane w systemach bezdętkowych. W klasycznych systemach tego rodzaju używa się specjalnych opon i obręczy kół, jednak w systemie No Tubes istnieje możliwość przystosowania obręczy i opon klasycznych.