• Darmowa dostawa od 199 zł
  • 100 dni na zwrot lub wymianę
  • Wysyłka w ciągu 24h

Opcje przeglądania

Rozwiń

  • Producent:
  • Cena
    Od Do

Dodano produkt do koszyka

« Kontynuuj zakupy Przejdź do koszyka »

Sztyce rowerowe - Cycleshop.pl

Kellys Active XC 70 31,6 mm/400mm

Kellys Active XC 70 31,6 mm/400mm

Uniwersalna sztyca rowerowa polecana do jazdy MTB. Wykonana z aluminium.

Kellys Active to uniwersalna sztyca rowerowa. Polecana do jazdy MTB. Łatwa do ustawienia za pomocą skali na powierzchni rurki. Charakteryzuje się solidnym wykonaniem i dużą trwałością. Pasuje do rury pod-siodełkowej o średnicy 31,6

Cena: 74.90 zł

Czas dostawy: 1-2 dni

Nowość

Kellys Advanced XC 70 27,2 mm/400mm

Kellys Advanced XC 70 27,2 mm/400mm

Sztyca podsiodłowa stworzona dla wprawnych rowerzystów MTB/XC.

Kellys Advanced XC to sztyca rowerowa wykonana z wyślą o wprawnych rowerzystach MTB,XC. Pasuje do rury pod-siodełkowej o średnicy 27,2

Cena: 113.90 zł

Czas dostawy: 1-2 dni

Kellys Advanced XC 70 30,9 mm/400mm

Kellys Advanced XC 70 30,9 mm/400mm

Sztyca podsiodłowa stworzona dla wprawnych rowerzystów MTB/XC.

Kellys Advanced XC to sztyca rowerowa wykonana z wyślą o wprawnych rowerzystach MTB,XC. Pasuje do rury pod-siodełkowej o średnicy 30,9

Cena: 113.90 zł

Czas dostawy: 1-2 dni

Kellys Advanced XC 70 31,6 mm/400mm

Kellys Advanced XC 70 31,6 mm/400mm

Sztyca podsiodłowa stworzona dla wprawnych rowerzystów MTB/XC.

Kellys Advanced XC to sztyca rowerowa wykonana z wyślą o wprawnych rowerzystach MTB,XC. Pasuje do rury pod-siodełkowej o średnicy 31,6

Cena: 113.90 zł

Czas dostawy: 1-2 dni

Kellys CRX/URB 30 27,2 mm/400mm | SILVER

Kellys CRX/URB 30 27,2 mm/400mm | SILVER

Sztyca rowerowa o uniwersalnym zastosowaniu w takich dziedzinach jak Cross, Trekking/Touring i Urban.

Sztyca CRX/URB to uniwersalna sztyca rowerowa, która znajdzie zastosowanie przede wszystkim w dziedzinach jak Cross, Trekking/Touring i Urban. Charakteryzuje się solidnym wykonaniem i dużą trwałością. Sztyca o średnicy 27,2 mm i długości 400 mm.

Cena: 69.90 zł

Czas dostawy: 1-2 dni

Kellys CRX/URB 30 30,9 mm/400mm | SILVER

Kellys CRX/URB 30 30,9 mm/400mm | SILVER

Sztyca rowerowa o uniwersalnym zastosowaniu w takich dziedzinach jak Cross, Trekking/Touring i Urban.

Sztyca CRX/URB to uniwersalna sztyca rowerowa, która znajdzie zastosowanie przede wszystkim w dziedzinach jak Cross, Trekking/Touring i Urban. Charakteryzuje się solidnym wykonaniem i dużą trwałością. Sztyca o średnicy 30,9 mm i długości 400 mm.

Cena: 69.90 zł

Czas dostawy: 1-2 dni

Kellys CRX/URB 30 31,6 mm/400mm | SILVER

Kellys CRX/URB 30 31,6 mm/400mm | SILVER

Sztyca rowerowa o uniwersalnym zastosowaniu w takich dziedzinach jak Cross, Trekking/Touring i Urban.

Sztyca CRX/URB to uniwersalna sztyca rowerowa, która znajdzie zastosowanie przede wszystkim w dziedzinach jak Cross, Trekking/Touring i Urban. Charakteryzuje się solidnym wykonaniem i dużą trwałością. Sztyca o średnicy 31,6 mm i długości 400 mm.

Cena: 69.90 zł

Czas dostawy: 1-2 dni

Kellys CRX/URB 70 S 27,2 mm / 350 mm

Kellys CRX/URB 70 S 27,2 mm / 350 mm

Amortyzowana sztyca. Redukuje wszystkie małe wibracje powstałe podczas jazdy.

Sztyca z amortyzatorem Kellys CRX/URB w całości redukuje wszystkie małe wibracje powstałe podczas jazdy. Radzi sobie także z mniejszymi wybojami na drodze. Możesz także liczyć na jej wsparcie podczas mocniejszych uderzeń w trakcie pokonywania większych wybojów na drodze. Pasuje do rury pod-siodełkowej o średnicy 27,2

Cena: 109.90 zł

Czas dostawy: 1-2 dni

Kellys CRX/URB 70 S 30,9 mm / 350 mm

Kellys CRX/URB 70 S 30,9 mm / 350 mm

Amortyzowana sztyca. Redukuje wszystkie małe wibracje powstałe podczas jazdy.

Sztyca z amortyzatorem Kellys CRX/URB w całości redukuje wszystkie małe wibracje powstałe podczas jazdy. Radzi sobie także z mniejszymi wybojami na drodze. Możesz także liczyć na jej wsparcie podczas mocniejszych uderzeń w trakcie pokonywania większych wybojów na drodze. Pasuje do rury pod-siodełkowej o średnicy 30,9

Cena: 109.90 zł

Czas dostawy: 1-2 dni

Kellys CRX/URB 70 S 31,6 mm / 350 mm

Kellys CRX/URB 70 S 31,6 mm / 350 mm

Amortyzowana sztyca. Redukuje wszystkie małe wibracje powstałe podczas jazdy.

Sztyca z amortyzatorem Kellys CRX/URB w całości redukuje wszystkie małe wibracje powstałe podczas jazdy. Radzi sobie także z mniejszymi wybojami na drodze. Możesz także liczyć na jej wsparcie podczas mocniejszych uderzeń w trakcie pokonywania większych wybojów na drodze. Pasuje do rury pod-siodełkowej o średnicy 31,6

Cena: 109.90 zł

Czas dostawy: 1-2 dni

Kellys QR Pin 31,8mm | Black

Kellys QR Pin 31,8mm | Black

Obejma podsiodłowa. Mechanizm szybkiego montażu. Rozmiar 31,8mm

Obejma podsiodłowa. Mechanizm szybkiego montażu nie wymaga żądnych narzędzi do montażu. Obejma Kellys QR Pin dedykowana jest głównie do ram aluminiowych i stalowych. Sama obejma wykonana jest z aluminium. Rozmiar 31,8 mm

Cena: 28.90 zł

Czas dostawy: 1-2 dni

Kellys Ultimate XC 70 30,9 mm/400mm

Kellys Ultimate XC 70 30,9 mm/400mm

Najbardziej wytrzymała i zarazem najlższejsza sztyca rowerowa. Pasuje do rury pod-siodełkowej o średnicy 30,9

Kellys Ultimate XC to najbardziej wytrzymała i jednocześnie najlżejsza sztyca. Kute jarzmo wykonane z jednej części. Sztyca rowerowa wykonana z myślą o rowerzystach MTB,XC. Łatwa do ustawienia za pomocą skali na powierzchni rurki. Charakteryzuje się solidnym wykonaniem i dużą trwałością.. Pasuje do rury pod-siodełkowej o średnicy 30,9

Cena: 159.90 zł

Czas dostawy: 1-2 dni

Kellys Ultimate XC 70 31,6 mm/400mm

Kellys Ultimate XC 70 31,6 mm/400mm

Najbardziej wytrzymała i zarazem najlższejsza sztyca rowerowa.

Kellys Ultimate XC to najbardziej wytrzymała i jednocześnie najlżejsza sztyca. Kute jarzmo wykonane z jednej części. Sztyca rowerowa wykonana z myślą o rowerzystach MTB,XC. Łatwa do ustawienia za pomocą skali na powierzchni rurki. Charakteryzuje się solidnym wykonaniem i dużą trwałością.. Pasuje do rury pod-siodełkowej o średnicy 31,6

Cena: 159.90 zł

Czas dostawy: 1-2 dni

Budowa i rodzaje sztyc rowerowych

 


Typowy wspornik siodła składa się w głównej mierze z prostej rurki o odpowiedniej średnicy. Mierzona jest średnica zewnętrzna, a najczęściej spotykane wymiary to:

25,4 mm;
27,2 mm;
31,6 mm;
34,9 mm.

Sztyce rowerowe


Rurka zakończona jest z jednej strony zwężeniem przeznaczonym do zainstalowania jarzemka, lub dzisiaj częściej samym jarzemkiem zintegrowanym ze sztycą na etapie produkcji. Jarzmo jest elementem łączącym sztycę z siodełkiem i odpowiada za możliwość regulacji kąta nachylenia siodełka względem ziemi. W tym celu mechanizm wyposażony jest w jedną lub dwie śruby do jego regulacji. Pod kątem wymiarów wsporniki różnią się także długością, która wynosi zazwyczaj miedzy 25 a 45 cm, oraz offsetem. Krótsze stosowane są typowo w rowerach szosowych, dłuższe natomiast w rowerach górskich, czy innych z niższą ramą. Offset określa wysunięcie środka jarzma w tył względem osi sztycy. Do budowy sztyc wykorzystuje się stal, aluminium, bądź włókna węglowe. W zależności od zastosowanego materiału różnią się one głównie masą, oraz możliwością pochłaniania drgań. Specjalnymi rodzajami sztyc są sztyce amortyzowane, oraz sztyce regulowane.

 

 

Sztyce amortyzowane

 

Konstrukcja wspornika tego typu posiada system amortyzujący o niewielkim skoku przeznaczony do zapewnienia komfortu podczas jazdy po niewielkich nierównościach. To rozwiązanie stosowane jest zazwyczaj w rowerach do jazdy rekreacyjnej i wybierane jest często przez użytkowników rowerów trekkingowych lub miejskich. Nie wykorzystuje się go natomiast zazwyczaj do jazdy sportowej.

 

 

Sztyce regulowane

 

Sztyce regulowane to obecnie coraz bardziej rosnący trend w wyposażeniu rowerów górskich. Pozwalają one na szybkie obniżenie siodełka podczas jazdy dzięki mechanizmowi pneumatycznemu, który obsługiwany jest zdalnie z manetki umieszczanej na kierownicy. Manetka połączona jest ze sztycą przy użyciu linki bądź przewodu hydraulicznego. Najbardziej zaawansowane sztyce sterowane są bezprzewodowo. Użytkowanie regulowanego wspornika opiera się na ustawieniu siodła na wybranej wysokości. Następnie podczas jazdy po naciśnięciu przycisku zwalniany jest mechanizm i pod wpływem ciężaru rowerzysty sztyca jest opuszczana i zablokowana w dolnej pozycji. Kolejno po użyciu tego samego, bądź innego przycisku sztyca powraca samoczynnie na ustawioną wstępnie wysokość dzięki sprężynie powietrznej. Sztyce tego typu wykorzystywane są szczególnie często do jazdy enduro i trail, gdzie siodełko opuszcza się na zjazdach do zapewnienia lepszej kontroli nad rowerem.

 

 

Dobór sztycy rowerowej


Wymiary

Podczas doboru wspornika siodła w pierwszej kolejności należy się kierować jego wymiarami. Średnica sztycy musi zgadzać się ze średnicą wewnętrzną rury podsiodłowej w ramie roweru. W niektórych wypadkach można zastosować węższą sztycę, należy natomiast wtedy użyć redukującego szczelinę adaptera. Użycie szerszej sztycy jest fizycznie niemożliwe.

By móc ustawić siodełko na odpowiedniej dla użytkownika wysokości należy wybrać sztycę o odpowiedniej długości, tak by możliwe było jej wysunięcie z ramy w takim stopniu, aby otrzymać odpowiednią wysokość przy zachowaniu wsunięcia jej w ramę w granicach bezpieczeństwa przewidzianego przez producenta. Zbyt mocne wysunięcie sztycy może skutkować jej uszkodzeniem, lub uszkodzeniem ramy roweru w trakcie obciążenia. Zastosowanie natomiast zbyt długiej sztycy, tak by jej zbyt duża część była schowana w ramie może być niemożliwe ze względu na kształt rury podsiodłowej ramy roweru.

W przypadku wyboru wspornika ze zintegrowanym jarzemkiem warto zwrócić także uwagę na offset sztycy. W zależności od kształtu samej ramy i preferencji oraz wymiarów rowerzysty może okazać się pomocne wybranie sztycy z offsetem. Dzięki temu możliwe będzie wysunięcie siodełka bardziej do tyłu względem kierownicy.

 

 

Materiał

Wybór materiału zależy od preferencji użytkownika. Najlżejsze sztyce produkowane są z włókna węglowego i zapewniają najlepsze pochłanianie drgań. Są natomiast przez to znacznie kosztowniejsze niż wsporniki stalowe i aluminiowe. Modele aluminiowe wykorzystuje się zarówno do jazdy rekreacyjnej jak i amatorskiej jazdy sportowej. Sztyce stalowe są coraz rzadziej wykorzystywane ze względu na ich dużą masę.

 

 

Komfort i wygoda użytkowania

 

Poza samym materiałem dla osób szukających komfortu interesującym rozwiązaniem mogą okazać się sztyce amortyzowane, które w pewnym stopniu zrekompensują brak tylnego zawieszenia w rowerze podczas jazdy po nierównościach. Natomiast osoby jeżdżące na rowerach górskich, np. trail lub enduro, a także nowoczesne XC, mogą zainteresować się zakupem sztycy regulowanej, której możliwości znacznie poprawią komfort na zjazdach i zwiększą możliwości kontroli nad rowerem dzięki szybkiemu obniżeniu siodełka.

Newsletter

Promocje i nowości na wyciągnięcie ręki. Korzystaj jako pierwszy!

Szybki kontakt
  • 791 270 700 + 14 30 70 900
  • Biuro Obsługi Klienta czynne:
    pn. - pt. 9:00 - 17:00
    sobota 10:00 - 12:00
X Zamknij

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.