Technologie - Cholewka
Inner Lock Lacing System
Innowacyjny system, który nie tylko zamyka cholewkę,lecz także ściąga dwie dodatkowe wkładki śródstopia, zapewniając zmniejszenie wewnętrznego poślizgu i lepsze podparcie stopy.
Lace Pocket
Element stosowany w grupie Trail zabezpieczający sznurówki obuwia przed zaplątaniem.
Anti Gravel Tongue
Specjalna konstrukcja języka w bucie zabezpieczająca przed przedostawaniem się kamyków lub gliny do wnętrza obuwia.
Comfordry
Trzywarstwowa wkładka podeszwy, gwarantująca lepsze dopasowanie do stopy, szybszą regenerację podeszwy, optymalną cyrkulację powietrza i działająca antybakteryjnie.
Asymmetrical Lacing
System sznurowania, który zapewnia naturalną budowę stopy zapewniając lepsze dopasowanie i mniejsze tarcie.
PHF
Dwie warstwy specjalnej, dopasowującej się do stopy pianki, umieszczone w zapiętku buta w celu osiągnięcia indywidualnego dopasowania i wyższego komfortu.
Biomorphic
Technologia BIOMORPHIC jest wykorzystana w cholewce w obszarach narażonych na największą deformację. Zapewnia to większą wytrzymałość i mniejsze ryzyko uszkodzenia buta w newralgicznych obszarach.
RhynoSkin®
Odporna na ścieranie skóra syntetyczna dodawana w miejscach cholewki w celu uniknięcia nadmiernego zużycia.
Discrete Eyestay Lacing
Nowy system sznurowania wykorzystujący niezależnie ulokowane przelotki do sznurowadeł. Koncepcja ta ma na celu wyrównanie napięcia sznurowadeł na całej stopie, poprawę indywidualnego dopasowania cholewy, obniżenie ryzyka obtarć i podniesienie komfortu użytkowania.
Removable Sockliner
Wkładka, która może być zmieniana w celach ortopedycznych. Doskonale dostosowuje się do kształtu stopy.
Gill Mesh
Zupełnie nowa siatka, układana warstwowo w jednej czwartej części górnej cholewki buta. Efektywnie łapie powietrze przedostające się z zewnątrz i wpycha je do środka, dzięki czemu wspomaga wentylację i chłodzi stopę w nadzwyczajny sposób.
3M Reflective
Odblaskowy materiał produkcji firmy 3M, wykorzystywany w celu zwiększenia widoczności i bezpieczeństwa w nocy.
Goretex
Nieprzemakalny i oddychający materiał chroniący przed ekstremalnymi warunkami pogodowymi.
Pguard
Wzmocniony element gumowy dołączony do przedniej części podeszwy, zapewnia większą trwałość i ochronę przed urazem mechanicznym.
Technologie - Podeszwa środkowa
Solyte
Nowy, bardzo lekki i trwały materiał podeszwy środkowej odgrywa znaczącą rolę wśród technologii ASICS. Solyte podnosi komfort i polepsza amortyzację poprzez zastosowanie trzech różnych gęstości materiału: gęstość 45 dla wysokiej amortyzacji i elastyczności podeszwy, gęstość 55 dla większej sztywności i stabilności w celu zwiększenia tempa biegu, i gęstość 65 w celu zwiększenia sztywności tak, aby zminimalizować proces deformacji podeszwy.
SpEVA
Nowy, bardzo lekki i trwały materiał podeszwy środkowej odgrywa znaczącą rolę wśród technologii ASICS. SpEVA podnosi komfort i polepsza amortyzację poprzez zastosowanie trzech różnych gęstości materiału: gęstość 45 dla wysokiej amortyzacji i elastyczności podeszwy, gęstość 55 dla większej sztywności i stabilności w celu zwiększenia tempa biegu, i gęstość 65 w celu zwiększenia sztywności tak, aby zminimalizować proces deformacji podeszwy. Materiał poprawia charakterystykę odbicia i obniża ryzyko pęknięcia podeszwy środkowej.
Californian Slip Lasting
Górna część materiału została zszyta ze wstawką EVA i łączy się podeszwą środkową, w celu zapewnienia lepszej stabilizacji i komfortu użytkowania.
Racing Last
Do budowy buta użyto specjalnego kopyta ASICS Racing.
Dynamic Cradle®
Wtryskiwany element podeszwy środkowej stosowany w obuwiu dla specyficznych typów stopy w celu poprawienia procesu przetaczania buta oraz dopasowania.
Soft Top Duomax
Kolejna generacja systemu DuoMax, dostarczająca zwiększonego komfortu i poprawiająca efektywność chodu.
DuoMax Support System
Właściwy dla ASICS system, który składa się z dwóch elementów podeszwy środkowej o różnym poziomie gęstości i wkomponowanych tak aby łatwo kontrolować nadmierną pronację.
Solyte
Materiał amortyzujący, zapewniający niebywale niską wagę przy równoczesnym zwiększeniu sprężystości i trwałości.
Rearfoot GEL® Cushioning System
System amortyzujący ASICS Gel jest prawdopodobnie najbardziej znany spośród wszystkich technologii ASICS. Aby dostarczyć wrażenia możliwie największej absorpcji wstrząsów, jednostki Gel zostały strategicznie ulokowane w środkowej części podeszwy buta. Do systemu amortyzującego ASICS Gel używa się różnych materiałów. W zależności od funkcji jednostki Gel zawierają silikon zamknięty w poliuretanowych kapsułkach. Kształt jednostek Gel także jest precyzyjnie projektowany w zależności od specyfiki funkcji i pozycji w podeszwie buta. System ten neutralizuje wstrząsy podczas fazy lądowania i przetaczania stopy wspierając proces chodu.
Rearfoot and Forefoot GEL® Cushioning Systems
System amortyzujący ASICS Gel jest prawdopodobnie najbardziej znany spośród wszystkich technologii ASICS. Aby dostarczyć wrażenia możliwie największej absorpcji wstrząsów, jednostki Gel zostały strategicznie ulokowane w środkowej części podeszwy buta. Do systemu amortyzującego ASICS Gel używa się różnych materiałów. W zależności od funkcji jednostki Gel zawierają silikon zamknięty w poliuretanowych kapsułkach. Kształt jednostek Gel także jest precyzyjnie projektowany w zależności od specyfiki funkcji i pozycji w podeszwie buta. Neutralizuje wstrząsy fazy lądowania i wybicia, oraz wspiera proces chodu.
Forefoot GEL® Cushioning System
System amortyzujący ASICS Gel jest prawdopodobnie najbardziej znany spośród wszystkich technologii ASICS. Aby dostarczyć wrażenia możliwie największej absorpcji wstrząsów, jednostki Gel zostały strategicznie ulokowane w środkowej części podeszwy buta. Do systemu amortyzującego ASICS Gel używa się różnych materiałów. W zależności od funkcji jednostki Gel zawierają silikon zamknięty w poliuretanowych kapsułkach. Kształt jednostek Gel także jest precyzyjnie projektowany w zależności od specyfiki funkcji i pozycji w podeszwie buta. System redukuje wstrząs w przedniej części buta.
Board Lasting
Górna część podeszwy zewnętrznej scalona jest z materiałową wstawką w tylnej części buta. Łączenie to wspomaga stabilność i wytrzymałość modelu.
I.G.S.
Opracowany przez ASICS Impact Guidance System jest rozwiązaniem technicznym zastosowanym w budowie buta, dzięki któremu zachowana jest możliwość naturalnych ruchów stopy. System I.G.S. ułatwia zachowanie naturalnego chodu.
Slip Last
Niższa waga i większa elastyczność. Specjalna procedura łączenia cholewy z podeszwą środkową.
Combination Lasting
Połączenie systemów Board Lasting w okolicy pięty oraz Slip Lasting w przedniej części stopy, w celu zapewnienia lepszej stabilizacji i komfortu użytkowania.
DuoTruss
Dodatkowe wsparcie łuku wzdłużnego stopy oraz zabezpieczenie naturalnych ruchów skrętnych w środkowej jej części; element o zróżnicowanej twardości jest bardziej miękki po bokach podeszwy a znacznie twardszy w części środkowej.
Trail Sensor System
Interaktywny system zapewniający stały powierzchniowy kontakt buta z nawierzchnią, bez względu na warunki terenowe.
Transition Sole
Rewolucyjna konstrukcja podeszwy środkowej z zaokrągloną piętą i trzema elementami EVA i SpEVA o różnych twardościach i umieszczonych w zróżnicowany sposób.
Gender Specific Forefoot Cushioning
Warstwa wtryskiwanego i niezależnego kawałka materiału Solyte ulokowana w przedniej części podeszwy środkowej. W modelach damskich zastosowano inną gęstość (48 stopni), bardziej delikatną w stosunku do stosowanej w modelach męskich (53 stopnie). Pozwala to na znaczne obniżenie wagi buta oraz poprawienie komfortu i amortyzacji w przedniej części buta.
+3 Midsole
Dodatkowa 3 mm warstwa w podeszwie środkowej modeli damskich, zmniejsza napięcie ścięgna Achillesa.
10mm Heel Gradient
Stosowany w obuwiu do piłki nożnej. 10mm różnica w poziomie podeszwy pomiędzy piętą a przednią częścią zapewnia najlepszą biomechaniczną pozycję stopy. Poprawia ruch do przodu oraz ogranicza obciążenie ścięgna Achillesa oraz mięśni nóg i pleców.
Propulsion plate
Utwardzona płytka umieszczona w przedniej części buta, zapewniająca znacznie dynamiczniejszą fazę przetaczania i siłę napędową.
Rock Protection plate
Specjalna budowa podeszwy zewnętrznej zapewniająca ochronę przed ostrymi krawędziami podłoża.
Gender Specific Space Trusstic System
Ten Space Trusstic został zbudowany w różny sposób w modelach damskich i męskich. Technologia ta zajmuje więcej miejsca w modelach damskich, rozpoznaje normalne cykliczne zmiany w kształcie łuku damskiej stopy i zezwala na kontrolowane odkształcanie buta w celu lepszego dopasowania.
Spacetrusstic
Zaawansowany system, który wypełnia miejsce pomiędzy systemem Trusstic a podeszwą środkową, podnosząc elastyczność podeszwy i fektywniejsze ruchy stopy.
SpEVA
Wysokiej jakości materiał podeszwy środkowej zapewniający lepszą sprężystość i zapobiegający pękaniu podeszwy.
Trussticsystem
Ekologiczny komponent znajdujący się pod częścią środkową podeszwy buta. Wspomaga kontrolę nadmiernej pronacji poprzez kombinację silnie wypoziomowanych warstw podeszwy środkowej. Obniża wagę całej konstrukcji podeszwy jednocześnie wzmacniając integralną strukturę buta.
Combination Lasted Solyte 55-45
Combination Lasted Solyte 65-45
Technologie - Podeszwa zewnętrzna
AHAR
Wysoce odporna na uszkodzenia i trwała guma używana jako gruba warstwa w miejscach narażonych na szczególne uszkodzenia. Wydłuża żywotność
podeszwy.
Magic Sole
Wentylowana oraz perforowana podeszwa środkowa i zewnętrzna, umożliwia obniżenie wagi i intensyfikacja wentylacji.
AHAR +
Cieńsza i lżejsza wersja AHAR. Umieszczana w strategicznych miejscach podeszwy zewnętrznej w celu zwiększenia trwałości przy utrzymaniu niskiej wagi.
DuoSole Outsole
Unikalna konstrukcja podeszwy, która zapewnia nadzwyczajne rozłożenie obciążenia, amortyzację i ukierunkowanie ruchu.
DuraSponge
Podeszwa zewnętrzna AHAR wykonana jest z pianki o wysokiej odporności na ścieranie. Zapewnia wysoką trwałość i komfort biegania.
Guidance Line
Filozofia wzornicza ASICS. Konstrukcja podnosząca efektywność naturalnego chodu w całym procesie przetaczania stopy. Ta innowacyjna modyfikacja systemu ASICS I.G.S®. definiuje na nowo wkład butów sportowych ASICS w rozwój dziedziny specjalistycznego obuwia do biegania. Wady postawy, zmęczenie i kontuzja są ze sobą nierozerwalnie powiązane. Nowa technologia ASICS® Guidance Line została zaprojektowana tak, by umożliwić butom harmonijne współdziałanie ze stopami zgodnie z ich naturalną linią chodu i chronić je przed kontuzjami. Skonstruowana
na bazie fizycznego oddzielenia podeszwy środkowej i zewnętrznej, Guidance Line idealnie kopiuje tor ruchu ludzkiej stopy. Pozwala utrzymać stopę w odpowiedniej pozycji poczas całego biegu.
Wet grip rubber
Materiał podeszwy zewnętrznej zapewniający pewny kontakt z podłożem, szczególnie na wilgotnej podłodze w hali.
Żródło: asics.pl