• Darmowa dostawa od 299 zł
  • 100 dni na zwrot lub wymianę
  • Wysyłka w ciągu 24h

Opcje przeglądania

Rozwiń

Dodano produkt do koszyka

« Kontynuuj zakupy Przejdź do koszyka »

Promocje

Clarks Grzybek wspornika

Clarks Grzybek wspornika

Cena: 27.99 zł 22.99 zł

Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 22.99 zł

Clarks Gwiazdka do sterów  1 1/8"

Clarks Gwiazdka do sterów 1 1/8"

Cena: 19.99 zł 14.99 zł

Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 14.99 zł

Clarks Gwiazdka do sterów  1"

Clarks Gwiazdka do sterów 1"

Cena: 27.99 zł 22.99 zł

Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 22.99 zł

Clarks Podkładki dystansowe do sterów 1 1/8"

Clarks Podkładki dystansowe do sterów 1 1/8"

Cena: 27.99 zł 22.99 zł

Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 22.99 zł

Futura Stem Top Cap | BLACK

Futura Stem Top Cap | BLACK

Cena: 6.99 zł 4.99 zł

Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 4.99 zł

Kellys Headset - THS 10

Kellys Headset - THS 10

Cena: 22.99 zł 15.99 zł

Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 15.99 zł

Stery rowerowe FUNN

FUNN dystans sterów 3,5,10,15mm

FUNN dystans sterów 3,5,10,15mm

Zestaw dystansów sterów o grubości 3,5,10,15mm.

Zestaw dystansów do sterów o grubości 3,5,10,15mm marki FUNN.

- 25 % Cena: 23.99 zł 17.99 zł

Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 17.99 zł

Czas dostawy: 1-2 dni

  • 1

Typy sterów rowerowych

 


Stery klasyczne


Dzisiaj prawie w ogóle niespotykane w najnowszych modelach rowerów, chyba iż w tych dostępnych w marketach. Można je zamontować tylko do ramy, która posiada nagwintowaną sterową rurę. Na nią należy nakręcić specjalistyczną nakrętkę kontrującą, która zaciśnie całość i zniweluje wszelkie luzy. Miski od łożysk wystają ponad ramę tworząc w ten sposób kołnierz, w którym dochodzi do obracania się kulek łożysk. Wspornik od kierownicy jest zaś wpuszczony w środek ramy i kontrowany za pomocą śruby. Takie rozwiązanie, uznawane jest już za przeżytek, biorąc pod uwagę przede wszystkim kłopoty z serwisowaniem, wyższą wagę, jak i łapanie luzów.

 

Stery rowerowe

Stery klasyczne Ahead


Na zewnątrz przypominają bardzo stery klasyczne, niemniej jednak nie mają gwintów, zaś rama roweru nie jest także nagwintowana. Miski wciskane są w ramę, a celem niwelowania luzów używane są tak zwanej gwiazdki, którą należy wbić w sterową rurę, zaś następnie wkręcić w nią śrubę odpowiedzialną za ściśnięcie całości. Zaletą takiego rozwiązania, jest większa dostępność do ram, łatwość regulowania i większa trwałość, aniżeli w wypadku klasycznych sterów. Stery typu Ahead oferowane są w dwóch różnych rozmiarach: 1 cal oraz 1/8 cala.

 

Stery półzintegrowane


Jest to jedno spośród dwóch najczęściej stosowanych dzisiaj rozwiązań. Działają bardzo podobnie do sterów klasycznych z tą jednakże różnicą, iż są prawie zupełnie schowane w mufie ramy. Dzięki temu zwiększeniu ulega sztywność całości układu, jak zmniejsza się podatność na ewentualne zabrudzenia. W rowerach mających półzintegrowane stery, główki ramy są szersze, aniżeli w przypadku klasycznych sterów. Mamy do dyspozycji cztery rozmiary tego typu sterów: 1 cal, 1 i 1/4 cala, 1 i 1/8 cala, jak i 1,5 cala.

 

Stery zintegrowane


Jest to najłatwiejsze ze wszystkich rozwiązań, które zostały jak dotąd wymyślone przez konstruktów rowerów. Jak można się domyślić po nazwie, coś z czymś musi być zintegrowane. W tym przypadku chodzi o miski łożysk, których nie można znaleźć w zestawie kupionych przez nas sterów. Rama roweru posiada na stałe złączone miski łożysk, na które nakłada się tylko stery, jak i osłonę przed ewentualnymi zabrudzeniami. Pomimo tego, iż tego typu rozwiązanie wydaje się być najłatwiejsze, to sprawę znacząco komplikują rozmiary i standardy łożysk. Mamy zatem stery mające skosy 36-45 stopni, 36-36 stopni, jak i 45-45 stopni. Ponadto dochodzą do tego różnorodne wysokości i średnice łożysk, co utrudnia jeszcze bardziej dobranie odpowiedniego modelu.

 

 

Taperowana główka ramy


W przypadku większości wyścigowych ram, znaleźć można łożyska mające różną wielkość. Węższe na górze, zaś szersze na dole. Nazywa się to tapered lub taperowaną główką od ramy. Dzięki temu poprawie ma ulec sztywność główki od ramy. Na górze za każdy razem, można znaleźć stery mające rozmiar 1 i 1/8, zaś na dole 1,5 albo 1 i 1/4 cala. Jeżeli posiadamy ramę mającą taperowaną główkę, a chcemy użyć widelca, który posiada równą ramę sterową, czyli na dole i na górze po 1 i 1/8 cala, to można zastosować adapter pozwalający na zamocowanie tego typu widelca. Niestety, w drugą stronę nie da się tego zrobić. Do tradycyjnej główki ramy, nie da się zamontować widelca tapered.



Łożyska


Stery rowerowe, mogą się obracać na różnych typach łożysk. Przeważają tak zwane łożyska w wieńcach. Łożyska kulkowe dosyć dobrze znoszą obciążenie w różnorodnych płaszczyznach i dlatego są tak często stosowane w sterowych zestawach. Łożyska igłowe i wałeczkowe, mogą sprostać dużo większym przeciążeniom, ale tylko jeśli ułożone są one w poprzecznej płaszczyźnie sterów. To powód, dla którego nierzadko spotykane są dwa typy łożysk w jednym sterowym zestawie. Łożyska muszą zostać odpowiednio uszczelnione, żeby mogły się płynnie obracać nawet podczas błotnistej pogody. Stery na wieńcach klasycznych, powinny zostać bezsprzecznie zaopatrzone w doskonałej jakości uszczelniacze. Niektórzy spośród producentów wysokiej jakości sterów, stosują w nich uszczelnienia labiryntowe. Plusem takiego rodzaju sterów będzie łatwe konserwowanie, które nie nastręcza problemów nawet dopiero początkującemu serwisantowi. Łożyska typu maszynowego, spotyka się w droższych, a przy tym bardziej luksusowych sterowych kompletach. Uszczelniane są one przez producenta. Jeśli producent sterów, zaopatrzy je ponadto w labirynt albo O-ring, powstać mogą praktycznie niezniszczalne stery. Od pewnego czasu, w rowerach stosuje się także łożyska ceramiczne. Mogą być one hybrydowe albo wykonane w całości z ceramiki.

 

W sklepie Cycleshop.pl możesz kupić wysokiej jakości stery rowerowe pasujące do różnych modeli rowerów.

Newsletter

Promocje i nowości na wyciągnięcie ręki. Korzystaj jako pierwszy!