• Darmowa dostawa od 299 zł
  • 100 dni na zwrot lub wymianę
  • Wysyłka w ciągu 24h

Opcje przeglądania

Rozwiń

Dodano produkt do koszyka

« Kontynuuj zakupy Przejdź do koszyka »

Promocje

Easton EA50 25.4 130mm | BLACK

Easton EA50 25.4 130mm | BLACK

Cena: 69.99 zł 53.99 zł

Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 53.99 zł

Kellys Active017 XC70 120mm

Kellys Active017 XC70 120mm

Cena: 100.99 zł 70.99 zł

Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 70.99 zł

Kellys ALM/EN 70 31,8mm 35mm

Kellys ALM/EN 70 31,8mm 35mm

Cena: 259.99 zł 184.99 zł

Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 184.99 zł

Kellys ALM/EN 70 35mm 35mm

Kellys ALM/EN 70 35mm 35mm

Cena: 259.99 zł 184.99 zł

Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 184.99 zł

Kellys CRX 70, O 25,4 mm 130mm

Kellys CRX 70, O 25,4 mm 130mm

Cena: 139.99 zł 98.99 zł

Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 98.99 zł

Kellys CRX 70, O 25,4 mm 90 mm

Kellys CRX 70, O 25,4 mm 90 mm

Cena: 139.99 zł 98.99 zł

Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 98.99 zł

Kellys Stem Ultimate 017 XC70 120mm

Kellys Stem Ultimate 017 XC70 120mm

Cena: 139.99 zł 98.99 zł

Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 98.99 zł

Kellys Stem Ultimate 017 XC70 90mm

Kellys Stem Ultimate 017 XC70 90mm

Cena: 139.99 zł 98.99 zł

Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 98.99 zł

Mostki rowerowe, wsporniki kierownicy Tioga

Tioga X Stem 31,8mm/110mm | BLACK/SILVER

Tioga X Stem 31,8mm/110mm | BLACK/SILVER

Wytrzymały i lekki wspornik kierownicy. Kuty z jednego kawałka aluminium 2014.

Wytrzymały i lekki wspornik kierownicy. Kuty z jednego kawałka aluminium 2014. Ażurowa płytka mocująca kierownicę w kształcie litery X. Kierownica przykręcana na cztery śruby. Zaciskany na rurze widelca na dwie, przeciwstawne śruby. Do kierownic o średnicy 31,8mm Długość: 110mm.

- 22 % Cena: 94.99 zł 73.99 zł

Czas dostawy: 1-2 dni

  • 1

Rodzaje mostków rowerowych

Biorąc pod uwagę sposób montowania, wyróżnić można takie mostki rowerowe jak:

zintegrowane - w takim wypadku mostki do roweru mogą być połączone na dwa sposoby, bezpośrednio do kierownicy albo do widelca;

  • wpuszczane - nazywane inaczej klasycznymi, to rozwiązanie raczej rzadko spotykane. Mostek rowerowy w takim wypadku, jest bezpośrednio wpuszczony w gwintowaną rurę widelca,
  • ahead - obecnie najczęstsze rozwiązanie. Mostek mocowany jest na rurze widelca, przy jednoczesnym ściskaniu śruby imbusowej znajdującej się na obejmie.

Warto wziąć pod uwagę kilka istotnych kwestii. Jedną spośród nich są wymiary, które umożliwiają właściwy montaż. Wśród nich kluczowe będą średnice - kierownicy (przede wszystkim 35 mm/31,8 mm/25,4 mm) i sterowej rury widelca (zwykle 1,5/1,8 albo 1,1 cala). Poza tym bardzo istotne jest też dopasowanie indywidualne kąta jak i długości mostka kierownicy.

Krótki czy długi mostek do roweru – czy długość ma znaczenie? Jak dopasować mostek?

Wiele zależy tutaj od naszych indywidualnych upodobań. Im wspornik kierownicy w rowerze będzie dłuższy, tym sylwetka rowerzysty będzie bardziej aerodynamiczna, zaś odpowiednio im jest krótszy, tym trzeba przyjmować pozycję bardziej pionową, zaś ciężar ciała przenosi się do tyłu. Dlatego też szosowe mostki rowerowe, są na ogół dłuższe, aniżeli mostki MTB, chociaż nie za każdy razem stanowi to regułę. Na pozycję naszego ciała, którą przyjmujemy w czasie jazdy, a co za tym idzie także i na wygodę, wpływ ma również kąt z jakim nachylony jest mostek. Ten może być ujemny lub dodatni (względem sterowej rury). Najbardziej uniwersalnym można nazwać wspornik do kierownicy, który posiada regulację pozwalającą na zamianę kąta nachylenia. Dzięki czemu mamy szansę na przetestowanie różnych możliwości i w rezultacie ustawienia regulacji mostku optymalnie do oczekiwań, a nawet i terenu, po którym przyszło się nam poruszać.

 

Jakie przeznaczenie mogą mieć mostki rowerowe w sklepie Cycleshop.pl?

 

Następny aspekt, na który powinniśmy zwrócić szczególną uwagę, to przeznaczenie mostków rowerowych, a konkretniej typ posiadanego przez nas roweru i rodzaj uprawianej najczęściej jazdy.

W sklepie rowerowym Cycleshio.pl znajdziesz też akcesoria regulowane od znanych marek, które sprawdzą się przede wszystkim w rowerach trekkingowych. Jednego możesz być pewien - szeroka oferta przydatnych elementów w trakcie jazdy sprawia, że znajdziesz tu wiele akcesoriów w rewelacyjnych cenach. Sięgając po dostępne akcesoria od zaufanych producentów możesz oczekiwać wytrzymałości oraz lepszego komfortu jazdy. Znajdziesz tu propozycje od XLC, Dartmoor, Accent, Race Face czy Renthal.

Postaw na sprawdzone rozwiązania w naszym sklepie i przekonaj się, że dzięki fachowemu doradztwu i szczegółowym opisom uda Ci się wybrać model o kluczowych dla Ciebie parametrach! Zapraszamy do skorzystania z naszej oferty!

 

Rowery szosowe

 

W jednośladach szosowych, spotykane są zwykle mostki ahead. Wykonywane są one z aluminium, chociaż tak samo jak w rowerach typu MTB - dostać można bez problemu carbonowe ich odpowiedniki.

Wsporniki w rowerach szosowych, muszą także odpowiadać średnicy tak zwanej rury sterowej, czyli rozmiarowi 1 albo 1/8. Drugim rozmiarem, do którego trzeba je dopasować, będzie średnica kierownicy - 25,8/26 mm albo zainspirowana stylem MTB kierownica o średnicy 31,8 mm.

Najbardziej istotna cecha mostków w rowerach szosowych, to ich długość. Kolarze, którzy chcą osiągać możliwie jak najbardziej aerodynamiczną pozycję powinni zdecydować się na wsporniki mające powyżej 12 cm długości. Warto przy tym zaznaczyć, że taka postawa przez dłuższy czas nie będzie należała do najbardziej komfortowych. Z uwagi na to, większość kolarzy szosowych, wybiera długość standardowej w przedziale 10-11 cm. Dla zachowania jeszcze większej wygody, można podjąć także decyzję o lekkim zadarciu mostka w górę o około 6°. Taki typ mostka powinien zapewnić pożądany komfort.

 

Rowery MTB a kąt nachylenia wspornika kierownicy

 

Jeżeli chcesz lepiej dopasować rower do jazdy po górach - warto wyposażyć się we wsporniki typu ahead. Najczęściej do ich produkcji wykorzystuje się takie materiały jak carbon (rowery z najwyższej półki) albo aluminium (w wypadku najtańszych modeli i tych zaliczanych do średniej półki).

Rozmiar mostka zależny będzie od grubości, jaką ma tak zwana sterowa rura. Zwykle w rowerach MTB stosuje się rury mające średnicę 1/8, jednakże w modelach nieco starszych, można także spotkać rury o średnicy 1.

Mostek, winien być także dobrze dopasowany do średnicy kierownicy, czyli do standardowego rozmiaru (25,4 mm) albo tak zwanego oversize (31,8 mm).

W wypadku wsporników do rowerów MTB, znaleźć można modele całkowicie poziome, poprzez odchylone umiarkowanie do max. 6°, po dużo mocniej wygięte do góry o około 10°.

 

Mostki rowerowe

 

Najczęściej spotyka się takie typy wsporników MTB, jak:

  • mostek typu cross-country - poziomy i długi (ewentualnie może być lekko podniesiony). Jego długość, może osiągać przedział pomiędzy 100 a 120 mm. Jego budowa umożliwia rowerzystom osiąganie optymalnych, opływowych pozycji, co ma ogromne znaczenie w czasie wyścigów - będzie to zatem dla nich zapewne najlepszy wybór;
  • mostek trialowy - trochę krótszy (60 do 80 mm) i delikatnie odchylony o około 6°. Tego typu konstrukcja ma zapewniać swobodne rozkładanie się masy na tyle/przednie koło, jak i dużo szybsze reagowanie,
  • mostek downhillowy - najkrótszy z wymienionych. Jego długość nigdy nie przekracza 5 cm, co daje możliwość szybkiej reakcji. Mostki takiego rodzaju wykonuje się zwykle z aluminium, jednakże na rynku można też znaleźć wersję carbonową.

 

Newsletter

Promocje i nowości na wyciągnięcie ręki. Korzystaj jako pierwszy!